10 Aralık 2008 Çarşamba

Schuster voleyi vurdu

Real Madrid'den kovulan Bernd Shuster ,tazminatı ile hayatının sonuna kadar yetecek parayı fazlasıyla kazanmış oldu. R.Madrid ,Shuster'e 4.5 mio EU ödeyecek. Parayı sadece aylık mevduat yapsa bile faiziyle gayet neşeli yaşar.Hemen zenginin malı züğürdün çenesi kafasına girerek içler dışlar yapalım;
yıllık %2 eu faizinden 4.5 mio eu ,vergiler kesildikten sonra 75.000 eu civarında bir rakama tekabül edecek ki , bu da neşe verecek cinsten bir rakam.Hadi biraz risk alıp parayı yurdumuza getirip TL'ye çevirse 1 yıl sonra rakam daha da neşeli hale gelecek.Yine çenemizi yorduk da eski bir finansçı olarak şunu da belirtmeden geçemeyeceğim.Hayatınızın sonuna kadar keyifli bir sekilde(caddeye 1 paralel yada nişantası cami'ye yakın kiralık ev ,kombine kart,yılda 2 tatil,haftada 1 sinema,1 rakı-balık,ps3 vb) yaşamak isterseniz uzmanlar hesaplamış ...750.000 usd hayatınızın sonuna kadar büyük sapıtmassanız yetiyor.Gene çok kısa ispat bazlı içler dışlar yapalım,
$'ı 1.58'den TL'ye dönüyorum, 750.000*1.58=1.185.000 ...tutuyorum Ziraat Bankasının yolunu(bak ziraat diyorum o derece muhafazakarım hemde) 365 günlük %15 (pazarlıksız tabela oranı) brütten parayı bağlıyorum.Net'i %12.7. Vergimi de veriyorum aslanlar gibi.Ne etti elime geçen para yılsonu 112.871...Aylık yaklaşık 10.000 gibi bir rakam eline geçtimi geçti....Sakın "amaaaa" ile gelmeyin, devam ediniz....
Hiç öyle işkembeden sallamayın "milyon dolarlar gerek be abi hayat sonuna kadar" diye.O halde neymiş bu yazının anafikri; less is more...

Hiç yorum yok: