18 Kasım 2008 Salı

Andrés D'Alessandro

Çok klişe gelebilir.Hemen her futbol blog'da yada site'de onunla ilgili haberlere rastlayabilirsiniz.Ancak benim kendime sözüm vardı günün birinde bu adamı yazacaktım.
Yıl 2002, o zamanki ev arkadaşımla yurtdışındaki maçlara bakarken yanılmıyorsam FoxSport'ta Arjantin liginden maçlar yayınlanırdı. Bir gece River Plate'in maçına denk geldik ve seyretmeye başladık.River Plate, Arjantin'de ki takımımdır.Büyük hayranlık duyarım.(Mariano Repetto duymasın) O sene Ortega ,Parma fiyaskosundan sonra yuvaya dönmüş,biz ise tam onun Apertura'da ki maçlardan birine denk gelmiştik. Merak da ediyordum River'da ki performansını. İlk maçı nefessiz seyrettiğimizi hatırlıyorum.Ortega döktürmüştü ama yanında genç bir çocuk vardı esas bizim dikkatimizi çeken.Topu her ayağına aldığında , Ortega ile inanılmaz işler yapıyordu.O sene sürekli River'ın maçlarını takip etmeye başlamıştık.21 yaşındaki Andrés D'Alessandro o sene River Plate'i şampiyon yapmıştı Ortegayla.Abartı değil böyle olmuştu gercekten.Rakip defans bu ikiliyi nasıl tutacağını şaşırıyordu.Dört senelik Avrupa fiyaskosunun ardından Ortega da ,Andrés sayesinde yeniden formunun zirvesindeydi.

Sonrası ise vahimdi.Bir sene boyunca çok maçını izlediğim Ortega fenerbahçe'ye, D'Alessandro ise Wolfburg'a gidiyordu.Ortega ezeli rakibimiz için gerçekten müthiş bir transferdi.Ancak istenileni veremeyeceğinden adım gibi emindim.Çünkü fenerbahçe önemli bir detayı atlayıp yanına ekürisini almamıştı.

D'Alessandro o sene müthiş çıkışının karşılığını iyi bir transfer ücretiyle alıyordu.2003 senesinde 9 mio eu karşılığında Wolfburg'a transfer olduğunu öğrendiğimde ikinci hüsranımı yaşıyordum.Çünkü çok ama çok daha iyi bir takımı hakediyordu aslında.Man.Utd,Chelsea yada Barça'ya çok yakışırdı.Almanya'da istatistikleri kötü gitti.Portsmouth'da kiralık oynadı ,sonra Zaragoza macerası,ve şimdi de Brezilya...Internacional çok da kötü bir kariyer sayılmaz ama yine de Andrés daha iyisini hak ediyordu.Galatasaray'a gelecek olsa günün birinde ,havaalanında o kaşkolu boynuna takacak kişi ben olmassam adam değilim.Buraya yazıyorum.


Andrés D'alessandro
Yükleyen RuTaRzgz

Hiç yorum yok: